Collegium Scholarum Piarum

Wycieczka gimnazjalistów

Włochy...

W dniach 12 - 19 maja 2013 r. uczniowie naszego Gimnazjum wraz z opiekunami: ojcem dyrektorem Wojciechem Wojdą, panią Katarzyną Kuterasińską i Agnieszką Głowacką uczestniczyli w wyjeździe do słonecznych i pięknych Włoch. W trakcie wyjazdu, który traktowany był również jako pielgrzymka, zwiedzaliśmy wiele ciekawych miejsc. Sześciodniowy pobyt rozpoczął się od poznania Padwy, gdzie między innymi nawiedziliśmy bazylikę św. Antoniego. Wieczorową porą udaliśmy się do nadmorskiej miejscowości Rimini. Po pysznej kolacji nadszedł czas na odprężający spacer nad ciepłym Adriatykiem.

Rankiem, zaraz po śniadaniu, przemierzyliśmy sporo kilometrów, aby znaleźć się w południowo-wschodnim regionie Włoch, zwanym Apulią, na górze Gargano, w mieście Monte Sant’Angelo. Mieści się tam jedno z najsłynniejszych w Kościele katolickim sanktuariów ku czci świętego Michała Archanioła. Przerwa na pyszne włoskie lody i ruszyliśmy dalej w kierunku San Giovanni Rotondo – miejsca, gdzie żył św. ojciec Pio z Pietrelciny.

Trzeciego dnia przyjechaliśmy do przyportowego miasta - Bari, w którym znajduje się romańska bazylika św. Mikołaja. Z tego miejsca nasza gimnazjalna młodzież zapamiętała również wspaniałe w smaku, duże i pięknie pachnące naleśniki z czekoladą. Po południu przemieściliśmy się na Monte Cassino, gdzie w chwili ciszy i refleksji można było przejść wzdłuż grobów poległych tam Polaków.

W końcu nadszedł dzień czwarty i piąty - RZYM, dla wielu długo wyczekiwany! Ze względu na ograniczenie czasowe, nie było możliwe zobaczenie wszystkiego. To, co z pewnością zapamiętaliśmy, to oczywiście Bazylika św. Piotra jak również dwie inne bazyliki większe: św. Jana na Lateranie i św. Pawła za murami. Most i zamek św. Anioła, z którego - jak mogliśmy się przekonać - rozpościera się piękny widok na cały Rzym. Do tego wszystkiego spora część tzw. Rzymu antycznego no i oczywiście charakterystyczne dla tego miasta, piękne fontanny, a na ich czele fontanna di Trevi. Pod koniec pobytu w Rzymie odwiedziliśmy dom generalny Zakonu Pijarów, gdzie mogliśmy zobaczyć relikwie św. Józefa Kalasancjusza. W tym miejscu uczestniczyliśmy we Mszy Świętej

Ostatni dzień pobytu - piękna słoneczna pogoda. Wczesnym rankiem wyjechaliśmy z miejscowości Fuggi w kierunku Asyżu. Tak piękne, urokliwe miasto i oczywiście wspaniała bazylika św. Franciszka było idealnym zakończeniem kilkudniowego zwiedzania. /p. Agnieszka Głowacka/