Collegium Scholarum Piarum

12 SMP

12 Spotkanie Młodzieży Pijarskiej

Dnia 12 (piątek) października cała grupa zebrała się na placu Andrzeja. Kiedy byliśmy w komplecie, poszliśmy na peron, gdzie wsiedliśmy do pociągu jadącego do Krakowa. Podróż była monotonna i długa, ale wszyscy byli w bardzo dobrych humorach. Gdy dojechaliśmy, przesiedliśmy się do autobusu, następnie musieliśmy do szkoły dojść pieszo. Szkoła pijarska w Krakowie jest dużo większa od naszej w Katowicach. Znajduje się tam budynek gimnazjum i liceum. Jednak widać było, że budynek szkoły średniej jest dużo starszy od gimnazjum naszego. Kiedy przekroczyliśmy progi gimnazjum, zaprowadzono nas do sal lekcyjnych, gdzie spaliśmy. Podłoga była bardzo wygodna! Plan był bardzo napięty, więc musieliśmy od razu iść do budynku liceum, gdzie czekał dla nas poczęstunek. Na kolację były bardzo dobre kanapki. Gdy wszyscy byli najedzeni, odbyło się uroczyste otwarcie 12 SMP. Towarzyszyły temu różne zabawy, podczas których mieliśmy okazję poznać innych uczestników. Byli również ludzie z Czech i Węgier. Na spotkanie przyjechało około 700 przedstawicieli młodzieży pijarskiej, czyli nas! Na sali gimnastycznej (trochę większa od naszej) zrobiono kaplicę, gdzie czuwaliśmy  mieliśmy okazję do spowiedzi. Każdy dzień tak się kończył.

Sobotę rozpoczęliśmy od przywitania się z Bogiem modlitwa poranną. Potem zjedliśmy pyszne kanapki, a następnie posłuchaliśmy bardzo ciekawego wykładu dominikanina o. Adama Szustaka. Po tym podzielono nas na grupy, gdzie odpowiadaliśmy na pytania. Po obiedzie wyruszyliśmy do sióstr albertynek, gdzie mieliśmy okazję ucałować relikwię Św. Alberta, jak i poznać życie sióstr w zakonie. Zajmują się one pomocą ubogim, czyli dają im jedzenie, możliwość noclegu, oczyszczają z pasożytów. Są bardzo oddane temu, co robią. Po powrocie uczestniczyliśmy w bardzo uroczystej Eucharystii, na której kazanie wygłosił dominikanin o. Adam. Po zjedzeniu  kolacji, która była zaraz po mszy (były kiełbaski z grilla), odbył się przegląd piosenki religijnej, na którym bawiliśmy się i mieliśmy okazję zintegrować się z młodzieżą z innych szkół. Dzień zakończyliśmy czuwaniem, na którym była wystawiona relikwia Św. Kalasancjusza przywieziona przez pijarów z Czech. Relikwia będzie przekazywana od szkoły do szkoły, dlatego będziemy mieli okazję gościć w szkole samego Kalasancjusza!

Niedzielę zaczęliśmy tak samo jak sobotę, czyli modlitwą, a potem śniadaniem. Eucharystia odbyła się jednak w potężnym kościele pw. Matki Bożej Ostrobramskiej w Krakowie. Po powrocie z kościoła odbyło się zakończenie 12 SMP, kiedy to rozdano nam książki. Na obiad zjedliśmy pieczeń, purée i surówkę. Potem każdy odjechał w swoją stronę. My poszliśmy na przystanek, gdzie wsiedliśmy do autobusu, którym dotarliśmy na dworzec, skąd odjechaliśmy do Katowic, gdzie czekali na nas rodzice.  /Michał Giec, II gimn./

Poniżej zdjęcia autorstwa Wiktora Żabińskiego (kl. III gimn.) - więcej zdjęć TUTAJ.

Oficjalna galeria 12 SMP - TUTAJ.